Telefonisch spreekuur
Van maandag tot en met vrijdag is er van 9.00 – 9.30u een kosteloos telefonisch spreekuur. Tijdens dit spreekuur zijn er één of twee dierenartsen telefonisch beschikbaar om vragen te beantwoorden, uitslagen door te geven of om mee te overleggen over uw huisdier. Om zoveel mogelijk eigenaren met deze service te kunnen helpen, streven wij ernaar deze telefonische consulten kort te houden.
Intern overleg
Omdat we een niet al te grote praktijk zijn, zijn de lijntjes naar elkaar kort. We hechten veel waarde aan intern overleg. Doordat er meerdere mensen meedenken over het probleem van uw dier, nemen we verschillende invalshoeken mee. Ook houden we de laatste vakliteratuur bij. Het kan dan ook gebeuren dat we u, vanwege nieuwe inzichten, bellen om mogelijke aanpassingen van de behandeling met u te bespreken. Zo blijft de zorg die we uw dier bieden steeds up-to-date.
Extern overleg
Ook wij weten waar onze grenzen liggen. Helaas kunnen we niet alles weten. Wanneer een probleem erg gecompliceerd is of als we denken dat er meer mogelijk is dan wij kunnen bieden, zullen we voorstellen om te overleggen met een specialist. In dat geval kan het soms wel even duren voordat we een antwoord hebben ontvangen. Specialisten zijn vaak erg druk. In bepaalde gevallen kan het zijn dat we uw dier doorverwijzen naar een specialist om uw dier door hem of haar te laten beoordelen en een verder plan op te stellen, of om bepaalde onderzoeken of behandelingen uit te voeren die hier niet mogelijk zijn, zoals het maken van een CT- of MRI-scan of het herstellen van botbreuken.
Administratie
Het vak van dierenarts en paraveterinair bestaat niet alleen uit behandelen en beter maken. Er komt ook een hoop administratie bij ons werk kijken. De wet- en regelgeving wordt steeds uitgebreider en dit vereist een uitgebreide vastlegging van ons handelen. Zo moeten we zorgen dat het dossier van uw dier up-to-date is. Om bepaalde handelingen te mogen blijven uitvoeren, moet er veel tijd gestoken worden in documentatie en vastlegging. Dit is een stuk dat u als eigenaar niet ziet, maar waar we achter de schermen dagelijks mee bezig zijn.
Personeelsdingetjes
Regelmatig schieten pauzes erbij in, omdat we alles op alles zetten om onze patiënten zo goed mogelijk te helpen. En ons werk is nu eenmaal onvoorspelbaar, je weet in de ochtend nooit zeker hoe de rest van de dag zal verlopen. Wanneer we wel pauze hebben, dan eten we, drinken we en kletsen we met elkaar. Ook vergaderen we wekelijks. Om een echt en hecht team te blijven proberen we ook praktijkuitjes te plannen, dit kost echter vaak veel moeite door het gebrek aan tijd.