Er zijn meerdere dingen te noemen die we als een pluspunt voor onze patiënten zien. In de loop van de tijd proberen we deze verder uit te breiden.
Pluspunten
- Airconditioning
- Carnibest distributiepunt in Tiel
- Couveuse
- Dierenarts en assistente leren Pools
- Gescheiden honden- en kattenopname
- Gescheiden operatiekamer
- Online afspraak maken / Bestelling plaatsen
- Quarantaine
- RAW vers vlees distributeur
- Ruime parkeergelegenheid
- Ruim assortiment
- Telefonisch spreekuur
- Visites
In de zomer kan het in onze praktijk erg warm worden en in de winter op sommige plaatsen fris. We hebben daarom de investering gedaan in een volledig airconditioningsysteem. Dit blijkt een uitkomst. Voor de eigenaar en ons personeel kunnen we het zo veel comfortabeler maken. Maar nog belangrijker is dat we de temperatuur in de ruimtes waar onze patiënten verblijven, en waar ze bijvoorbeeld uit hun narcose bijkomen, veel beter kunnen reguleren. Indien nodig kunnen we de ruimtes in zeer korte tijd heel warm krijgen. Het is dus een goede aanvulling op de warmtelamp, kruik en deken. In de zomer helpt het sommige van onze patiënten juist als we ze in een koele ruimte kunnen houden (denk bijvoorbeeld aan hartpatiënten, of aan patiënten die het vanwege een erg dikke vacht in de zomer snel te warm krijgen). Hiermee maken we de recovery nog weer een stukje veiliger.
Er is veel te doen over het zogenoemde “BARFen” (Biologically Approved Raw Food of ook wel Bones And Raw Food). Het feit blijft echter dat een deel van de honden en katten het er heel erg goed op doet.
Om bij het geven van zo’n dieet de kans op tekorten van bepaalde voedingsstoffen te verkleinen, kan er het beste gekozen worden voor de zogenaamde kant- en klare vers vlees voeders (KVV). Deze zijn geformuleerd als complete voeders en dienen dat dus ook te zijn.
Van de verschillende commerciëel te verkrijgen KVV’s wordt Carnibest door de voedingsdeskundigen als één van de beteren bestempeld. Daarom hebben we ervoor gekozen om naast het leveren van de “gewone” voeders ook Carnibest distributiepunt te worden.
Carnibest voeding wordt diepgevroren aangeleverd. Omdat de vriezer een beperkte ruimte heeft en we de voeding ook echt zo vers mogelijk willlen aanbieden aan onze klanten, nemen we niet alle varianten op voorraad. De bestelling voor Carnibest moet door ons in het begin van de week gedaan worden; we krijgen het bestelde voer dan in principe op vrijdag binnen.
Mocht u dus een bepaalde snack of voer willen hebben: geef dit dan tijdig door om teleurstelling te voorkomen. Hoe het beste te starten met Carnibest? Zie hiervoor “het starten met Carnibest” bij de veel gestelde vragen.
Om te voorkomen dat zieke dieren of kleine dieren na operatie teveel afkoelen hebben we de beschikking over een couveuse. Cavia’s en konijnen worden na een operatie, vrijwel standaard in de couveuse gelegd.
In het geval van een keizersnede kunnen we met de couveuse de pups of kittens goed op temperatuur houden.
Communicatie is in ons vak van het grootste belang. Voor optimale zorg is het belangrijk dat we helder in beeld brengen wat het probleem van onze patiënten is, en dat we een goed en helder behandelplan kunnen maken met u als eigenaar. Een taalbarrière kan daarbij een hele uitdaging zijn, maar deze uitdaging gaan we graag aan!
Veel mensen in ons team zijn goed bekwaam in de Engelse taal, waardoor we al een groot deel van onze buitenlandse diereigenaren goed te woord kunnen staan. De laatste twee jaar zien we een grote toename in het aantal huisdieren met een Pools baasje. We proberen problemen in de communicatie zoveel mogelijk te voorkomen. Om dit in de toekomst nog beter te kunnen zijn assistente Lotte en dierenarts Sanne medio 2020 begonnen aan een cursus Pools! Deze cursus brengt hen de basis van de taal bij en daarnaast besteden ze natuurlijk extra aandacht aan precies die woorden en uitdrukkingen die je vaak nodig hebt in de spreekkamer of aan de balie.
N.B.: Helaas is het niet mogelijk om het hele team hiervoor op cursus te laten gaan. Dus bij de rest van het team blijft het consult in het Nederlands of Engels.


We hebben de beschikking over verschillende opnameruimtes voor onze patiënten. Hier kunnen we de dieren observeren na operaties. Met behulp van warmtelampen kunnen we de dieren op temperatuur houden.


Vanwege de onrust die kan ontstaan wanneer de honden en katten in dezelfde ruimte verblijven, hebben we gekozen voor een gescheiden honden- en kattenopname. Hierdoor kunnen de dieren zo rustig mogelijk verpleegd worden.
Het klinkt erg voor de hand liggend, humaan is dit zeker zo. Toch zijn er genoeg dierenartspraktijken waarbij de operatiekamer ook voor allerlei andere dingen gebruikt wordt. Soms worden er bijvoorbeeld operaties in de spreekkamer gedaan of worden de kamers behalve voor operaties ook voor het maken van röntgenfoto’s gebruikt. Er zijn ook operatiekamers die voorzien zijn van putjes in de vloer en wasbakken. Hiermee is dan ook gelijk een indirecte verbinding met de riolering.
Onze dierenartsen hebben de beschikking over een operatiekamer, die uitsluitend voor operatieve handelingen gebruikt wordt. Er staan geen onnodige stofvangers en er is geen verbinding met de riolering. Er gelden verder allerlei regels, zoals een kledingvoorschrift, met als doel de kwaliteit en veiligheid te vergroten. Doordat de operatiekamer maar voor één doel gebruikt wordt, kunnen de patiënten er beter en veiliger geholpen worden. Hierdoor is de steriliteit veel beter te garanderen. Gebitsbehandelingen zullen dan ook nooit plaatsvinden in de operatiekamer, gezien gebitten veel bacteriën bevatten.
Naast de aparte operatiekamer doen we natuurlijk nog veel meer om de veiligheid voor onze operatiepatiënten zo groot mogelijk te maken. Zo hebben we verschillende narcose protocollen, hebben we nauwkeurige bewakingsmogelijkheden, de mogelijkheid tot automatisch beademen en uitgebreide mogelijkheden tot nazorg.

Om u nog beter van dienst te zijn, is er bij ons ook de mogelijkheid online een afspraak te maken.
We begrijpen goed dat het soms lastig kan zijn om binnen de openingstijden te bellen of langs te komen. Ook onregelmatige werktijden zijn ons niet vreemd. Daarnaast willen we voor u de wachttijd aan de telefoon en aan de balie beperken. Met deze extra service van online afspraken maken, kunt u daarnaast ook in het weekend alvast een afspraak maken voor de week erna.
We streven naar een optimale service, maar u kunt uiteraard zelf kiezen wat u prettig vindt. Wilt u liever persoonlijk een afspraak maken, dan kan dat natuurlijk ook nog steeds.
Online kunt u een afspraak maken voor uw zieke dier, voor de jaarlijkse vaccinatie, maar ook om medicatie en voeding te bestellen. U krijgt dan een bericht per mail of telefoon wanneer het product klaar ligt, u kunt eventueel ook aangeven welke wijze van berichtgeving uw voorkeur heeft.
We hebben indien nodig ook een quarantaine.
Deze ruimte is gekomen om dieren te kunnen opvangen die heel ziek zijn en/of een besmettelijke ziekte (bijvoorbeeld Parvo) hebben. De patiënt kan dan indien het formaat het toelaat in de couveuse gehouden worden en intensief behandeld worden. Deze ruimte kan goed ontsmet worden en er kunnen strenge hygiënemaatregelen worden genomen om verspreiding van ziektekiemen tegen te gaan.
Onze dierenkliniek is in de omgeving van Tiel de distribiteur van RAW vers vlees.
Het RAW vers vlees heeft 2 belangrijke punten:
- Het heeft een grote toegevoegde waarde, doordat het vers vlees is met een veel grotere bacteriële veiligheid voor hond en baasje door het HPP-proces. Daarnaast is er met RAW de beschikking over goede veterinaire diëten voor verschillende aandoeningen in de vorm van vers vlees.
- Op dit moment bestaat er een complete onderhoudsvoeding geschikt voor volwassen dieren en pups. Daarnaast bestaat er een hypoallergene voeding met als basis eend (ook geschikt voor pups) en ook één op basis van insect (ook geschikt voor pups). Verder bestaan er diëten voor honden met gewrichtsproblemen, honden met nierproblemen, honden met blaasgruisproblemen (hierbij gaat het dan om struviet) en bestaat er een dieet om te helpen afvallen (ook te gebruiken bij honden met suikerziekte of honden met obstipatie klachten).
(NB mocht uw hond een probleem hebben met de alvleesklier dan heeft de RAW helaas nog geen dieet. In dat geval zullen we moeten uitwijken naar de Carnibest)

Onze dierenarts is niet alleen makkelijk te vinden, u kunt ook uw auto en fiets erg gemakkelijk bij ons kwijt. Bij onze dierenkliniek hebben we niet 1 maar 2 parkeerterreinen. Een smalle aan de rechterzijde van de praktijk. Deze is met name handig wanneer u even snel wat moet hebben, zoals een zak hondenvoer/ kattenvoer, ontworming, een speeltje enz. Graag wel zoveel mogelijk aan de rechterzijde parkeren. Hierdoor blijft het voor de bewoners achter onze praktijk mogelijk om nog uit te kunnen rijden.
Heeft u echt een afspraak, dan is ons parkeerterrein aan de linkerzijde beter geschikt. U bereikt deze via de aparte oprit. Daar aangekomen vindt u een ruime parkeergelegenheid. Na het parkeren kunt u vervolgens veilig en gemakkelijk binnendoor naar de praktijk lopen.

We hebben een ruim assortiment van spullen.
We hebben snoetjes, muilkorfjes, schoentjes, shampoo’s, drinkfonteintjes, etc. Ook hebben we een steeds wisselend aanbod van honden en katten speeltjes, zowel voor jonge dieren als oudere dieren.
We hebben onder andere verschillende Kong, chuck, AFP en Jolly producten.
Natuurlijk ontbreken ook de verschillende producten tegen wormen, vlooien en teken niet. We blijven altijd goed in de gaten houden welke producten goed werken en zorgen er dan ook voor dat we steeds de nieuwste producten in huis hebben. Onze assistentes kunnen u van advies voorzien die gericht is op uw persoonlijke situatie.
Om u en uw dier beter te kunnen begeleiden kunt u op het telefonisch spreekuur met uw dierenarts overleggen. Elke dag tussen 9 en half 10 hebben we het telefonische spreekuur. Op dat moment zitten er één en meestal zelfs twee van onze dierenartsen klaar om u te woord te staan en te adviseren. Deze service is gratis voor onze vaste klanten. U kunt hier met elke vraag terecht, maar het spreekuur dient voornamelijk om de voortgang van een behandeling of de uitslag van een onderzoek te bespreken. We streven ernaar om de gesprekken niet te lang te maken, zodat de dierenarts iedereen te woord kan staan.

De dierenartsen van onze praktijk rijden ook visites. Het kan voor eigenaren heel handig zijn om een visite te laten rijden, bijvoorbeeld als er een groot aantal dieren moet worden gevaccineerd. Een veel voorkomende reden voor het rijden van een visite is het laten inslapen van een huisdier. Het betreffende dier kan dan in zijn eigen omgeving inslapen, hetgeen voor veel dieren en eigenaren waardevol is.
Minder handig is een visite wanneer het gaat om een ziek dier, omdat we nooit alles kunnen meenemen wat nodig is voor het onderzoek en/of de behandeling van een zieke patiënt.
Het rijden van een visiteafspraak kost ons meer tijd dan wanneer het dier / de dieren bij ons op de praktijk komen. Die tijd maken we graag, maar daarbij is het wel noodzakelijk dat de eigenaar op tijd een afspraak maakt.